Aktiviti Weekend lepas | haruslah dicatat. Lebih-lebih lagi, bila Alia dan Ain berjalan bersama atok dan nenek. Biasalah... Bila anak dah dapat gaji hujung bulan... Parents pun confirm dapat.

So, nak dijadikan cerita... Bapak dengan mak ajak shopping barang dapur ke Betong. Apalagi... Encik suami ajaklah kami bertiga sekali. Lepas asar... Kami terus gerak. Tapi sayang... Tak dapat nak shopping sangat... Tetiba hujan lebat melanda bumi Betong. Cuma satudua tempat je kami pergi.


Dalam kereta, Alia dan Ain kemain notty... lebih-lebih lagi si Ain. Dahla macam-macam gaya memek muka dia tunjukkan. Lepas tu... Keja dia asyik panggil si ayah di depan. Selagi tak menyahut, selagi tulah dia memanggil. Naik pening nenek dibuatnya... Nasib baik dari Spaoh ke Betong ambik masa lebih kurang 15 minit masa perjalanannya. Kalau berejam-rejam... Boleh mabuk dibuatnya.

Salah satu tempat yang kami singgah adalah supermarket Doremon, bersebelahan dengan kedai 1 Malaysia dan tak jauh dari Politeknik Metro Betong. Alhamdulillah... Sepanjang kat situ... Alia dan Ain sangat sopan... Lansung tak kacau barang... Dan seperti biasa Alia akan ke bahagian mainan... Tujuannya seperti biasa... Mestilah nak cuci mata.

Alhamdulillah... Berkat sabar mendidik dia dari kecik... Tak pernah lagi ada adegan menangis, menjerit dan sebagainya untuk mintak dibelikan mainan. Tapi... Setakat harini... If ada lebih wang perbelanjaan. Tak pernah lagi abaikan alat mainan dorang... Tak dapat yang mahal... Yang murah pun jadilah...

Balik dari shopping, after isya'... quality time with family katanya... Kami layan movie hindi berjudul "Bajrangi Baijaan". Allah... Sedihnya perjalanan plot ceritanya... Ramai yang update status di fb, kata Bajrangi Baijaan lagi best dari Dilwale. Tak silap tahun 2015 lagi dah Bajrangi Baijaan ditayangkan di pawagam... Huhu. Baru sekarang aku tahu akan kewujudannya. Tu pun kalau tak kerana ramai yang membandingkan dilwale dengan bajrangi baijaan... Confirm lansung tak tahu.



Dilwale aku tak tengok lagi. Tapi, untuk bajrangi baijaan... Seriously, memang bestla ceritanya. Garaban kesedihan, kesusahan dan kegembiraan semuanya ada. Pada aku, banyak mesej yang cuba disampaikan. Terutamanya tentang sikap. Even negara bersengketa... Kenapa perlu rakyatnya pun bersikap membenci... Part aku tak tahan sampai keluar air mata bila Munni a.k.a Shahida berjumpa kembali dengan ibunya. Sedih giler... Huhu. Siapa belum tengok... Trylah tengok.